27 december 2012

Freudian Slip fra Evil Twin

Hipster tvillingen Jeppe Jarnit-Bjergsø har stor success med hans fantombryggeri Evil Twin, specielt Over There. Så meget, at han i starten af året rykkede teltpælene op, og flyttede til New York, hvor planen vist er at åbne en bar. Evil Twin laver mange gode øl, med speciale inden for det meget eksperimenterende, og denne Freudian Slip falder inden for denne gruppe.

Freudian Slip
Evil Twin
Freudian Slip er en Barley Wine, men med en ubønhørlig bitterhed.
Det er en rigtigt flot hvidgul øl på 10,5% alc, med et tæt flødefarvet skum som hurtigt forsvandt, men efterlod lidt blonder på glasset. Aromaen var god, men var meget bitter. Der var en kraftig duft af grape og kun lidt af malt og alc. Det var det samme i smagen, hvor grapen fra humlen var altdominerende og totalt overdøvede de smagselemente som normalt er kraftige i en Barley Wine. Den havde en kraftig mundfylde, og en ret lang eftersmag, som var fyldt med grape bitterhed.
Hvis man normalt synes at Barley Wine er for søde eller har for meget alkohol smag, så vil man måske synes godt om Freudian Slip, hvor grape bitterheden er totalt dominerende. Det gælder dog ikke mig, for jeg bryder mig på ingen måde om øl som smager af grapefrugt, så jeg gav Freudian Slip en karakter på 7,5 ud af 10.

Sidste år lavede Evil Twin den spændende juleøl Soft X-Mas, men den kom desværre ikke i år. Efter at Jeppe er flyttet til USA, ser jeg ikke så tit hans øl, men det kan godt være at jeg bare ikke kommer ofte nok i Ølbutikken.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar