30 juni 2011

Ølbar: Bull & Bear i Stockholm

I slutningen af maj var jeg en tur på Bull & Bear i Stockholm. Det er en ølbar i klassisk pub stil, med god mad, og masser af gode øl. Jeg hyggede mig fint, og fik smagt et par rigtigt gode øl.

Bull & Bear Inn
Bull & Bear er en ganske hyggelig bar, som ligger centralt i Stockholm. De har et barområde, et lille spise område, og en terasse hvor man kan side ude og nyde sin øl mens man ser på livet på shopping gaden Birger Jarlsgaten. De har et ok udvalg af øl på flaske, og så har de 29 fadølshaner... det er ikke så ringe endda. Jeg nåede at smage på 4 af dem.

Jeg besøgte Bull & Bear en mandag, og da var der masser af plads, både til spisning og i baren. Jeg havde hørt at de lavede god mad, og fik mig en hjemmelavet bruger, som var rigtig god.
Til maden drak jeg en Acme IPA, fra californiske North Coast Brewing Co. Det var en kobberrød IPA, med masser af god humle, uden at det blev for meget. Jeg syntes at den var rigtigt god af en amerikansk IPA, og gav den en karakter på 7.

Baren i Bull & Bear
Ved baren fik jeg 3 øl fra fad, nemlig High Five fra Dugges, Blond fra Maredsous og Tokyo* fra Brewdog.
High Five er en ravgylden IPA, med en fin frugtig humlesmag. Jeg har fået nogle gode øl fra Dugges, men denne IPA syntes jeg ikke var noget særligt. Jeg gav den en karakter på 6.
Blond, fra det belgiske kloster Maredsous, var en gylden ale med en skøn aroma af gær, sød malt, karamel og humle. Smagen var desværre ikke lige så god, så jeg gav den en karakter på 6,5.
Tokyo* har jeg tidligere anmeldt i min artikel om Brewdog øl. Jeg fik den severet i et 10 cl glas, og det var rigeligt, da den er tyk som portvin. Den gav jeg en karakter på 9.

Lige efter mit besøg på Bull & Bear gik mit hukommelseskort desværre i stykker, så jeg kan ikke få kontakt til de billede jeg selv tog af baren. Billederne i dette indlæg er derfor direkte fra barens egen hjemmeside, og de er jo også fine.

Stockholm har mange gode ølbarer at byde på, så jeg regner med, at I snart får endnu en rapport fra broderlandet :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar