30 april 2011

The Black Rooster Stout

I den formidable ølbutik Gl. Strand Øl & Vin, har jeg skaffet en Black Rooster øl.
Black Rooster er et fantombryggeri som drives af Jacob Munk, Bill Endersson og Søren Buhl.
Det der med fantombryggerier er noget mærkeligt noget, for øllen er jo sådan set fra Søgaards Bryghus, de har bare ikke selv lavet opskriften... men ok, bare øllen smager godt er alt vel tilgivet.

The Black Rooster
The Black Rooster hed først No Name Stout, men vha en konkurrence på Københavns Ølfestival 2010, kom de i stedet frem til navnet The Black Rooster. Øh... ok så.
Det er en nydelig kaffesort stout på 6,5%, med nødebrunt tæt skum.
Aromaen var god, med mørk malt, lidt lakrids, nødder og noget krydderi a la kardemomme.
Jeg syntes også at smagen var rigtig god, med en mellem sødme og en begrænset bitterhed. Jeg syntes ikke at jeg kunne lugte nogen røg i aromaen, men både i øllens smag og eftersmag var der en fin røg. I like.
Jeg synes at der var en ganske udemærket Stout, og gav den en karakter på 8 ud af 10.

Black Rooster Brewery kommer til Københavns Ølfestival, som jo er i Tap1 på Carlsberg d. 26.-28. maj. Så må vi se om de har noget spændende med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar