16 december 2020

Årets Ølbar 2020 på Højt Skummende - Samt Årtiets Bedste


I et år hvor vores ølbarer har haft virkeligt svære forhold, og jeg, som sikkert de fleste andre, har været kedeligt lidt på ølbar, er det ikke helt let at kåre Årets Bedste. Lidt ølbar er det dog blevet til, både i Roskilde, København og i Århus, der, som jeg skrev i går i mit indlæg om Årets Bedste Øloplevelse, har indtil flere gode ølbarer. 

Ølbarerne har gjort deres bedste for at overleve dette pokkers år, ved f.eks. at lave bottleshops og forskellige tag-din-fadøl-med-hjem koncepter, og meget andet. Jeg elsker små hyggelige steder som Fermentoren og Klosterkælderen, og synes at det er skønt at besøge de mere moderne barer som Ølsnedkeren og Åben. Hver ting til sin tid. En enkelt ølbar har dog i år haft overskud til at gøre endnu mere ud af det, idet de også er gået med på bølgen med virtuelle ølsmagninger. Derfor vil jeg, på trods af at jeg også gav dem titlen sidste år, kåre ølbaren Skaal til Årets Bedste Ølbar på Højt Skummende.  


I anledning af 10 års jubilæet for Højt Skummende vil jeg også kåre den bedste ølbar nogensinde omtalt på bloggen. Og her vil jeg blive lidt mere traditionel. 

For der er stadigt en enkelt ølbar som jeg altid vælger når jeg trænger til noget øl-hygge, og hvor jeg altid ved at der er noget godt på kortet, selv om det ikke er verdens største. Det er naturligvis Fermentoren. Tak for mange hyggelige stunder over de sidste 10 år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar