14 december 2020

Årets Udenlandske Bryggeri på Højt Skummende - Årtiets Bedste

Denne uge kårer de danske ølbloggere vores bud på Årets Bedste, så i dag får i mit bud på Årets Bedste Udenlandske Bryggeri. I anledningen af 10 års jubilæet for Højt Skummende, vil jeg som bonus give et bud på, hvad der efter min mening er det bedste udenlandske bryggeri der nogensinde er blevet omtalt her på bloggen.

På Instagram har instragrammerne på beerbloggers.dk i løbet af de sidste par uger givet deres bud på årets bedste, og lavet nomineringer til en fælles kåring som sendes live fra @skaal_cph d. 21/12. Det bliver spændende at følge.

For mig er det desværre ikke blevet til nogen ølture til udlandet i år, eller for den sags skyld nogen ølarrangementer hvor man kunne få lidt input fra hvad er foregår på ølfronten i det store udland. Men heldigvis har vi jo masser af gode ølbarer og importører, hvor sagerne kan smages. 

I starten af 2020 smagte jeg på en række øl som jeg selv havde taget med hjem fra en tur til USA sidste efterår. Blandt disse var lidt øl fra det amerikanske Jackie O's, som var helt fantastiske. Årets Bedste Udenlandske Bryggeri på Højt Skummende er derfor Jackie O's fra Ohio is USA. Jackie O's har flere gange været med på Mikkeller Beer Celebration, hvor de også har leveret nogle helt fantastiske øl, specielt af de vilde fadlagrede stouts. 

Men hvad er så det Bedste Udenlandske Bryggeri de sidste 10 år på Højt Skummende?

"Årtiets" Udenlanske Bryggeri på Højt Skummende kan vist ikke blive andre end Evil Twin. Ja, det er lidt en snyder, da Evil Twin sådan set jo var dansk, men så blev amerikansk da Jeppe Jarnit Bjergsø flyttede til USA. De udenlanske øl jeg har anmeldt flest af her på bloggen er ellers Belgisk Øl, så jeg burde måske vælge et bryggeri som De Struise eller Het Anker, men nej, prisen må gå til Evil Twin. Gennemsnitskarakteren på de øl jeg har smagt fra Evil Twin, har på Untappd været 4,3 uf af 5. Det er der ingen andre som kommer i nærheden af. 

Her kan du læse mine anmeldelser af øl fra Evil Twin.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar