15 december 2020

Årets Bedste Øloplevelse 2020 på Højt Skummende - samt Årtiets Bedste

I dag kårer de danske ølbloggere Årets Øloplevelse, og denne kategori bliver lidt svær, for jeg tror kun at jeg nåede til 3-4 øl arrangementer i år, før verden gik i stå, igen og igen. Det er dog blevet til et par arrangementer online, og en lille dansk øltur. 

I starten af året nåede vi kun lige at holde årets generalforsamlinger i de 2 ølforeninger som jeg var medlem af, før landet lukkede ned. Da jeg i år har skiftet job, er jeg selvsagt ikke længere formand i ølforeningen på det gamle arbejde, hvilket ellers var hvor jeg primært gik til/afholdt ølsmagninger. Jeg håber meget at 2021 bliver bedre, så der igen kan komme nogle gode ølarrangementer alle vegne. Online ølsmagninger er da udemærkede, men det er sgi bare ikke det samme.

I oktober var jeg på øltur med et nogle venner, hvor vi tog til en så eksotiske destinationer som Århus og Fanø. Det var lige i mellemperioden hvor ølbarer var åbne, bare kun til kl 22, så vi nåede at besøge 5 ølbarer i Århus, og nogen af dem var rigtigt gode. Jeg kunne specielt godt lide Åben ølbaren og Fairbar. På Fanø besøgte vi naturligvis Fanø Bryghus, som bare er en skønt sted. Det er øen Fanø også, så jeg kan klart anbefale et besøg. 

Min Bedste Øloplevelse 2020 er derfor min danske øltur med gutterne. Det er vidunderligt så meget det gode øl fylder i det ganske danske land, og skønt når man en gang imellem tager sig tid til at tage ud og opleve det.

Men hvad har så været min Bedste Øloplevelse nogensinde? Eller måske bare den bedste som jeg har skrevet om her på Højt Skummende... Jeg har skrevet 29 artikler på Højt Skummende om Ølfestivaller, og langt de fleste af disse handler naturligvis om Ølentusiasternes Ølfestival og Mikkellers Ølfest. Jeg elsker ølfestivaller. Jeg har kun fået skrevet 7 artikler om ølture, eller ølrejser, til Belgien og Bamberg, men der er virkeligt noget ved disse ture, som jeg synes er en stor oplevelse. 

Mit valg som Den Bedste Øoplevelse Nogensinde på Højt Skummende falder derfor, blandt talløse gode oplevelser, på min Øltur til Belgien i 2012. Hyggelige ølbarer, som gode gamle Kumminator før den helt forfaldt, god fed belgisk mad, og overnatning på Het Anker bryggeriet. Det var en øloplevelse som jeg sent glemmer :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar