31 januar 2014

I've seen Bigger Than Yours

De danske fantombryggere To Øl laver en voldsom Barleywine som de kalder Mine Is Bigger Than Yours. Jeg har smagt en udvidet udgave af denne, nemlig I've Seen Bigger Than Yours, hvor Barleywinen er blevet tilsat appelsinskal og hindbær. Ja, det lyder jo vanvittigt, men den er faktisk slet ikke så dårlig.

To Øl
I've Seen Bigger Than Yours
I've Seen Bigger Than Yours er en uklar ravgylden øl på 14% alc, med et flødefarvet cremet skum som holdt overraskende længe for så stærk en øl. Både øllens navn og etikette er i To Øls sædvanlige studentikose stil, men hvad, dårlig stil er jo også en stil.
Aromaen er rigtig god og er overraskende frisk. Det er en meget sød aroma med tydelig duft af den tilsatte appelsin, men ikke sådan direkte en duft af hindbær. Frugten er dog meget tydelig i smagen, som er så sød at det nærmest ville smage som en dessertvin hvis ikke den også havde en syrlighed, som specielt bliver tydelig i eftersmagen. Jeg kan rigtigt godt lide frugtsmagen af hindbær/kirsebær og synes at det hele passer godt sammen.
Dette er ikke en øl som man kan drikke ret meget af, den er alt for sød og kraftig til det, men i små doser, fx sammen med en sød dessert, synes jeg at den er fantastisk, og jeg giver den samlet en karakter på 9 ud af 10.

Som jeg skrev i min anmeldelse af By Udder Means kan man få To Øl på fad på Mikkeller & Friends, og det er jo slet ikke så ringe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar