14 marts 2012

Påskelammer - Øl Er Gud !

Det er næppe gået nogen forbi, at Monrad & Rislunds hjemby Pladderballe har fået sig et bryggeri. Det er vel Danmarks første rigtige konceptbryggeri, med mindre man regner Evil Twin for et koncept ;) Jeg har på Kajs Ølbrok læste gode ting om Pladderballe øllene, så den første sæsonøl fra deres hånd skulle jeg da lige smage.

Påskelammer
Pladderballe Bryghus
Påskelammer er en fin ravgylden Ale på 5,8% alc. Jeg kan varmt anbefale bryggeriets egen beskrivelse af øllen, på Pladderballe Bryghus hjemmeside. Skummet var cremefarvet, eller off-white som det så 'smart' hedder, og var stort, tæt og holdt længe.
Jeg syntes at aromaen var ok. Den duftede lidt af malt, blomster humle og havde en vis syrlighed. Jeg kunne rigtigt godt lide smagen, som jeg syntes havde lidt ekstra dybde fra hveden, og en ganske god mundfornemmelse. Den havde også en ok eftersmag, som jeg faktisk syntes var ret bitter, på en lidt sær måde.
Jeg syntes at Påskelammer var en ganske god øl, men ikke helt hvad jeg havde håbet. Jeg gav den en karakter på 6,5 ud af 10.

Hvad mon Pladderballe finder på til jul ? Naglebajer, Gavebæller eller måske OmmerJul. Vi får se.
Det kan være farligt sådan at binde sig op på en enkelt meget stor kontrakt, som Føniks byggeriet har gjort med Pladderballe øllene, så lad os håbe at alt går vel for dem. Tillykke Brodtgaard, du har vundet en bondegård, skødet er skrevet og gælden står i dit navn ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar