12 december 2019

Årets Ølnyhed 2019 på Højt Skummende

I dag er det tid til at kåre Årets Bedste Nye Øl. Jeg vil dog bryde rammen lidt, i det jeg vil kåre hele 4 øl til Årets Ølnyhed.
Danish Beer Blog Awards 2019

Ude på det storm-omsuste Amager, er bryggerne på Amager Bryghus glade for at eksperimentere, og lader sig ofte inspirere af hvad der foregår på amerikanske bryggerier. Over-There er fadlagring af øl stort. Meget stort. Hos Founders har de f.eks over 14.000 træfade med øl i en gammel mine. Amager bryggerne har i flere omgange fadlagret deres øl, og i starten af året frigav de en ny spændende serie, hvor 4 forskellige kraftige øl, var blevet fadlagret på 4 skotske whiskey fade.


Jeg kårer de 4 whiskey fadlagrede øl fra Amager Bryghus som Årets Ølnyhed 2019, da jeg synes at de er rigtigt lækre. De 2 mildeste øl, Red Cap of´Black Cat, skrev jeg ølanmeldelser af i marts. Det er alle lækre fyldige øl, som har fået en ekstra dimension af at blive lagret på whiskey fade i 7-8 måneder.

Ja, det er nok ikke gået nogens næse forbi, at jeg er fanboy af Amager Bryghus. Jeg synes at de er nogle skønne mennesker, som laver nogle skønne øl. Tak for det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar