16 december 2016

Årets Bedste Danske Bryggeri 2016 på Højt Skummende

I dag kårer De Danske Ølblogge hvad vi anser for Årets Bedste Bryggeri. Mit valg her på Højt Skummende kommer nok ikke som et chok for nogen, da jeg er jævnligt roser bryggeriet til skyerne.

Vi har rigtigt mange gode bryggerier i Danmark, og der kommer stadigt flere til, så der er mange at vælge i mellem. I 2015 kårede jeg Dry & Bitter til Årets Bedste Nye Bryggeri, og her i 2016 har de virkeligt haft fuld damp på kedlerne, med masser af gode nye øl og succes i hele verden. Inklusiv på de danske ølblogge, hvoraf flere i år har kåret Dry & Bitter som årets bedste. Gode gamle Amager Bryghus kunne også sagtens vælges til Årets Bedste, for de laver fantastiske øl og er nogle flinke og dygtige bryggere. De flytter til næste år ind i større lokaler, så de kan sende endnu mere øl mod vore ganer. Mit valg som Årets Bedste Danske Bryggeri falder dog på et noget mindre bryggeri, men et som efter min mening gør et fantastisk arbejde, nemlig Det Lille Bryggeri.

På det Det Lille Bryggeri styrer René Hansen kedlerne,  og trods et ganske lille bryganlæg flyder øllen i en lind strøm.  Der brygges både en række faste øl,  samt en masse nye eksperimenter,  som f.eks. den vilde Stay Puft jeg i går valgte til Årets Bedste Nye Øl.  Ved siden af bryggeriet har René et fuldtidsjob, men knokler samtidigt for det gode øl ved både at brygge, samt deltage i ølsmagninger og festivaller over det ganske land. Ikke overraskende har bryggeriet stor lokal opbakning og masser af venner som er villige til at stille op og hjælpe, hvilket fx gør at de er til stede på 4 forskellige julemarkeder i disse dage. Jeg elsker Det Lille Bryggeri for de velsmagende øl, og jeg synes at det er fantastisk med en brygger som i den grad brænder for det gode øl.

Årets Bedste Danske Bryggeri på Højt Skummende for 2016 er Det Lille Bryggeri.
Tak for de gode øl og det hårde arbejde :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar