19 december 2013

Bøgedal Juleøl Nr. 355

Jeg er meget begejstret for øllene fra Bøgedal Bryghus. Det er behagelige øl, uden kraftig smag, men med en helt særlig blød og harmonisk fylde. Sidste år anmeldte jeg deres Juleøl nr. 299 og i år har jeg bla smagt denne fine No. 355.

No. 355
Bøgedal Bryghus
Bøgedal nr. 355 er en flot kastaniebrun Ale, brygget efter belgisk forbillede med trappistgær og muskovado sukker.
Den er krydret med lakridsrod og karamel, og det kan man godt fornemme i den meget bløde aroma. Der er duft af malt, rosin/figen, mørk kandis, sirup og lidt frugt agtigt blomme fra den belgiske gær, men det hele er sådan blødt og elegant, på den der særlige Bøgedal-vis.
Smagen er blød og lækker, med malt, rosin, figen, mørk kandis og en god dybde fra den belgiske gær. Usædvanligt for Bøgedal er faktisk en del bitterhed i eftersmagen, samt en fint  krydret maltsmag.
Jeg synes at Bøgedals juleøl Nr. 355  er en utrolig lækker øl, med en dejlig harmonisk og fint julet smag. Jeg giver den en karakter på 8,5 ud af 10.

Til en lille julefrokost på Bjergtrolden smagte jeg denne skønne øl, og et par andre, og blev positivt overrasket over hvor meget smag der var i den. Ja, julen er en dejlig tid.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar