20 maj 2011

Singha Lager

De øl jeg anmelder her på bloggen, får næsten altid gode karakterer, så for at bevise at jeg ikke bare automatisk give alle øl topkarakterer, får I her en anmeldelse af en usædvanligt ringe pilsner.
Det er naturligvis sjovest at fortælle om gode oplevelser, så det er normalt dem jeg skriver om, men jeg gør et forsøg på at prøve alle typer øl, og mit gennemsnit for alle ølsmagninger er kun på lidt over 6 ud af 10.

Singha Lager er en pilsner fra det Thailanske bryggeri Singha. En singha er en mytologisk løve, hvorfor denne drage-agtige løve også præger øllens etikette.
Det er en klar hvidgul øl, på 5% alc. Skummet var hvidt og tæt, og holdt længe. Den meget svage aroma er af korn, og sådan lidt syrlig. Smagen er utroligt svag, som tyndt korn-saftevand, med lidt bitterhed, sødme og syrlighed. Eftersmagen er kort og bitter.
Det er tydeligt, at Singha Lager er lavet med amerikanske industri pilsnere som forbillede. Den er frisk og tørstslukkende, men det har ikke meget med øl at gøre.
Jeg har smagt øllen 2 gange, og har i gennemsnit givet den en karakter på 2,3 ud af 10.

Dårlige industri pilsnere står vel for 90% af ølsalget i verden, og selv i Belgien er vist omkring 80% af alle solgte øl pilsnere. Dette tynde billige sprøjt er altså tydeligvis det som folk vil have, og så skal man jo ikke snyde dem for det. Jeg vil dog hellere have noget ordenligt, og drikker hellere 1 god øl end 10 dårlige. Sådan er det at blive gammel og sat... ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar