29 april 2015

Miami Vice - humlebombe fra Ugly Duck

Ugly Duck er samarbejdet mellem den professionelle brygger og ølnørden, et samarbejde som efterhånden har høstet mange kåringer fra Danske Ølentusiaster. Indslevs brygger Stefan Peter Stadler er professionelt uddannet brygger og står for det praktiske arbejde, og sikrer dermed at kvaliteten er i orden, og Martin Jensen er idémand og brandmanager for Ugly Duck. Et eller andet i den kombi ser ud til at virke, for de danske øldrikkere elsker det.

Miami Vice
Ugly Duck Brewing
Miami Vice er en uklar ravgylden Amerikansk Pale Ale på 4,8% alk, med et tæt flødefarvet skum som holder længe. Etiketten er, naturligvis, en spraglet neon-farvet sag, som giver 80'erne stemning af Florida og Miami Vice TV-serien.
I aromaen er der en fin bitterhed og masser af humle duft af citrus, melon og lidt grape. I baggrunden er der lidt lys malt, som bidrager til dybden, men det vigtige er al den lækre humle. Smagen er udemærket bitter, meget passende niveau for en Pale Ale, men humlesmagen er rimeligt kraftig. Der er humlesmag af citrus, græs, melon og grape, som fortsætter i en meget lang eftersmag hvor grape smagen langsomt får overtaget. Jeg kan virkeligt godt lide humlebitterheden, men da jeg desværre har det meget dårligt med smagen af grapefrugt, bliver eftersmagen næsten for meget grape til mig.
Humlebomben Miami Vice lander derfor på en samlet karakter på 8 ud af 10 fra min side.

Jeg kender flere humle fanatikere som er vilde med Miami Vice. Så hvis du er glad for bitre øl, og godt kan lide smagen af grape, vil jeg varmt anbefale dig at prøve denne fuldblods APA. Det er en humleindsprøjtning direkte i årerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar