26 april 2015

Garbage Patch på Warpigs

Det er nok ikke undgået nogens opmærksomhed, at Mikkeller den 10. april åbnede sin nye store brewpub: Warpigs. I Kødbyen har Mikkel, sammen med det amerikanske bryggeri Three Floyds, åbnet en stor bar, som har både eget bryggeri og køkken. Maden er amerikansk langtidsrøget kød og øllene brygges på et fint lille 1000 liters anlæg, som ligger i den ene ende af restauranten.
Jeg har været forbi for at smage på sagerne.

Garbage Patch
Warpigs
Gabage Patch er en Brown Ale på 5,5% alk. Den er dog ikke videre brun, ja faktisk er den helt sort, og har et tæt flødefarvet skum som hurtigt forsvinder. Den fine aroma er halv-bitter, med duft af citrus, græs, lidt kaffe, en anelse lakrids og en tydelig duft af sort malt. Det er jo noget af en aroma for en Brown Ale, og det fortsætter i smagen. Her er der humlesmag af citrus, lidt grape, græs og bag det hele ligger en brændt smag af sort malt. Eftersmagen er ret bitter, men i længden er det soja smagen fra den sorte malt som dominerer.
Tja, en Brown Ale kan være næsten hvad som helst, så at få en Brown Ale som viser sig at være sort og bitter, det overrasker mig ikke. Jeg synes at Garbage Patch er en rigtigt god og smagfuld øl, som passede godt til den røgede mad, så jeg giver den en karakter på 8 ud af 10.

Warpigs øllene kan som udgangspunkt kun fås på brewpubben, så selv hvis man ikke bryder sig om røget mad, er der god grund til at ligge vejen forbi Kødbyen. Selv syntes jeg at den røgede spidsbryst, Brisket, smagte helt fantastisk, så det er helt sikkert ikke sidste gang jeg besøger Warpigs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar