20 maj 2014

Ølgaard Classic fra Indslev

Indslev startede som hvedeøls-bryggeri, men har udvidet både med eksperimenterende øl under Ugly Duck mærket og med økologisk discount øl under navnet Ølgaard. Disse fås i Fakta til 11,- og i betragtning af prisen synes jeg at det er ganske ok øl.

Ølgaard Classic er en uklar gylden lagerøl på 4,6% alc, med et tæt hvidt skum som holdt længe. Aromaen er meget mild, med duft af korn, en mild bitterhed, lidt sødme og lidt humle duft af gran, græs og blomster. Smagen er ganske god, i betragtning af prisen, med smag af korn, lidt sødme og en mild bitterhed. En Classic er jo sådan et dansk begreb for en Pilsner som er lidt mørkere og har mere karamelsmag, og her er der da også en anelse sødme og karamel i baggrunden Der er lidt syrlighed, som minder om den fra ascorbinsyre, men ikke så meget at det ødelægger smagen, så det hele ender i en fin balance og med en frisk bitter eftersmag.
Jeg synes at Ølgaard Classic er en ganske udemærket øl. Jeg ville gerne have haft lidt mere smag og fylde, men det er måske lidt meget at forvente til 11,- kr. Jeg giver den en karakter på 6,5 ud af 10.

1 kommentar:

  1. Synes at være en temmelig god øl. Jeg elsker denne stil af øl. Jeg vil finde det her i Brasilien.

    SvarSlet