24 november 2013

Troubadour Obscura

Jeg fik for nyligt anbefalet denne Troubadour Obscura, og da de andre øl jeg har smagt i Troubadour serien har været rigtigt lækre, skyndte jeg mig at anskaffe den. Det er en mørk belgisk Ale, brygget hos de Proef.

Troubadour Obscura er en kaffesort Ale på 8,2% alc, med et tæt beige skum som holdt længe. Jeg kan godt lide den lidt klassiske etikette, og synes at det er en ganske flot øl.
I aromaen er der en fantastisk lækker duft af malt, blomme, træ, frugt og mørke krydderier. Det er den klassiske dybe belgiske aroma, men mere mørk end normalt, hvilket fortsætter i smagen.  Det er en utroligt smagfuld øl, med smag af malt, frugt som figen og blomme, lidt alkohol, lidt mørke krydderier, karamel og en ganske god bitterhed som ligger i baggrunden og balancerer det hele. Det giver en helt vidunderlig mundfylde og en lækker halvlang eftersmag.
Jeg synes at Troubadour Obscura er en rigtigt lækker øl, og giver den en karakter på 9/10.

I denne mørke tid kan man godt have brug for en god øl at styrke sig på. Jeg elsker mørke belgiske Ale´s, specielt når de har så meget smag og fylde som denne Obscura, og synes at de er helt perfekte til en gøre en kold tid lidt varmere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar