07 juni 2012

Marathon Øl - Mikkellers øl til Copenhagen Marathon

Til årets udgave af Copenhagen Marathon havde Mikkeller brygget en øl, med lavt alkohol men med masser af smag. Jeg er ikke lige typen som løber marathon, men derfor kan man jo godt smage øllen...

Mikkeller Bar
(c) Mikkeller
Marathon øl er brygget med lidt hvede, men ikke med hvedegær, så den har mere fylde end en almindelig pilsner, men ikke den sødlige gærsmag fra hvedeøl. Den blev serveret ved afslutningen af Copenhagen Marathon, og findes kun på fad. Jeg smagte den på Mikkeller Bar.
Det er en flot ravgylden øl på kun 3% alc., med en luftigt flødefarvet skum. Jeg syntes at aromaen var rigtig god, med rigtigt meget duft af citrus humle og af lidt korn. Jeg syntes at det var en helt fantastisk duft, af en øl på kun 3%.
Smagen syntes jeg også var rigtigt god. Der var simpelthen helt utroligt meget smag i, bla. af korn, masser af humle, en god bitterhed, og lidt sødlig smag som af honning.
I betragtning af at Marathon Øl kun er på 3% alc, synes jeg at det er en helt utrolig god øl. Der er en fantastisk smag og duft i den, som jeg slet ikke havde forventet, og jeg gav den derfor en samlet karakter på 8 ud af 10.

Mikkel har selv været eliteløber, så det er jo nok derfor han har så godt et forhold til Sparta, og både bryggger øl til dem, og holdt Copenhagen Beer Celebration i deres lokaler.
Jeg har på det sidste smagt en del øl med lav alkohol, og er faktisk ret positivt overrasket over hvor meget smag og fylde man kan få ned i en øl uden ret meget alkohol. Måske skulle jeg lave det til et sommer øltema her på bloggen :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar