26 august 2011

Julemandens Drøm fra Det Lille Bryggeri

Når man som jeg fik købt lidt vel mange juleøl, så varer julen ikke bare til påske, den varer faktisk hele året... og det er jo slet ikke så ringe :)
Dette er den 4. juleøl jeg har smagt fra Det Lille Bryggeri, og jeg synes at de alle har været gode.

Det Lille Bryggeri ligger i Viby Sjælland, ikke så langt fra min barnsdomsby Borup. De laver en ufattelig mængde forskellige øl, men jeg tror kun at det er deres 'hovedøl' som de brygger selv, jeg tror en del bliver brygget andre steder... det er jo så moderne ;)

Julemandens Drøm
Det Lille Bryggeri
Julemandens Drøm har en vittighedstegning på etiketten, sådan julemanden drømmer om nøgne damer, og det er da meget sjovt, men der ud over ser øllen altså lidt kedligt ud. Skummet var flødefarvet og luftigt, og forsvandt hurtigt. Aromaen var udemærket, med lidt blomsteragtig humle, mørk malt og noget krydderi a la kardemomme.
Smagen var fin, med en udemærket balance mellem lidt sødme, bitterhed og syrlighed. Jeg syntes at smagen var mørk og fyldighed, med nogle gode juleagtig krydderier, ligesom en juleøl skal være. Jeg syntes dog at der var ret meget karbonering, af en juleøl, men ikke så meget at det forstyrrede. Eftersmagen var halvlang, og både sød og krydret.
Jeg synes at det var en ganske udemærket juleøl, og gav den en karakter på 7.

Denne Julemandens Drøm var ikke engang den sidste af mine jule øl, jeg har 2 mere, og så dem som jeg vil lagre i et par år... Og nu er der jo snart kun et par måneder til, at den næste årgang af juleøl begynder at pible frem, og så kan lagrene bliver fyldt op igen. Ja, ja, der er en dejlig mørk årstid på vej :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar