13 februar 2017

Den Førstefødte på Brewers Inc

Sidste weekend åbnede den nye københavnske ølbar Brewers Inc. Baren ejes delvist af Carsten Berntsen Hyld som også er medejer af dels hjemmebrygger forretningen Maltbazaren, samt Næstved Bryghus. Det kan der komme noget spændende ud af. Jeg var et smut forbi til åbningen, for at smage på deres Førstefødte.

Det er planen at have hjemmebrygget øl på nogle af fadølshanerne, men brygget i stor skala på
Fadøl til folket
Brewers Inc

Næstved Bryghus. Til åbningen havde en hjemmebrygger fået brygget sin Pale Ale kaldet Førstefødte, og den blev udskænket gratis til gæsterne ved bar åbningen.
Førstefødte er en ravgylden Ale på 5,6 % alk, med et tæt flødefarvet skum. I aromaen er en fin duft af malt, lidt duft af gær, og en glimrende humleduft af citrus og græs. Det gælder også i selve smagen, hvor humlesmag af græs, gran og lidt citrus er med til at give en god bitterhed. En rigtig fin smag af malt er sammen med bitterheden med til at give en god mundfylde, og en lækker halvlang eftersmag.
Jeg synes at den Førstefødte er en lækker frisk øl, så jeg giver den en samlet karakter på 7,5 ud af 10.

Idéen med en bar hvor hjemmebryggere kan få deres øl på hanerne er jo fantastisk, så jeg glæder mig meget til at følge Brewers Inc. Planen er, at et panel af Øldommere skal udvælge de øl som skal brygges, i en fast konkurrence, som hjemmebryggere kan tilmelde sig. Det bliver spændende hvilke øl som kan komme ud af det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar