11 marts 2013

Sloth - doven øl fra Amager Bryghus

Jeg gider egentligt ikke at skrive denne anmeldelse, men så ok da. Sinner serien fra Amager Bryghus er nogle rigtigt gode øl, med flotte tegneserie etiketter, men med Sloth har de virkeligt ladet dovenskaben råde, og gjort så lidt ud af øllen som overhovedet muligt. Det skriver de ihvertfald på etiketten...

Sloth
Amager Bryghus
Sloth er en uklar, gylden Amerikansk Pale Ale på 6% alc, med et tæt hvidt skum som holdt længe. Den dvaske mand på etiketten har tilsyneladende brygget øllen, og har valgt kun at brygge den på pilsner malt, simcoe humle og amarikanernes standard ale-gær. Jeg har hørt et sted hvad deres husgær hedder, men jeg orker ikke at undersøge det lige nu.
Aromaen er vældigt god, den er meget bitter, med duft af frugt, æble, græs, vindruekerner, melon og lidt eksotisk frugt, men overraskende lidt duft af grape. Amager Bryghus faste Pale Ale, Christianshavn Pale Ale, er en ren grape bombe, så jeg frygtede at Sloth ville være det samme, men det er heldigvis ikke tilfældet.
I smagen er grapefrugt dog noget mere fremtrædende, men øllen smager også af korn, melon og eksotisk frugt. Det er helt klart humlen som er i fokus, hvilket vel ikke er overraskende når der kun er brugt pilsner malt, og jeg synes at øllen bliver temmeligt endimensionel. Hvis man er humlehoved er det jo skønt at øllen ikke smager af andet, men det har jeg ikke kræfter til at være.
Jeg gav Sloth en samlet karakter på 7,5 ud af 10.

Alle har fortjent at være dovne en gang imellem, også drengene på Amager Bryghus. Jeg ville gerne afslutningsvis skrive noget pænt om bryggeriet og deres altid gode øl, men lige nu er jeg for sløv...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar