08 januar 2012

Det bedste af ølåret 2011!

Endnu et ølår er vel overstået, og det er på tide at se tilbage.
Jeg fik i 2011 anmeldt 340 øl, og skrevet om ca. 120 af dem her på bloggen. Jeg regner med, at fortsætte med at skrive ca. 2 indlæg om ugen i det nye år. Jeg ville gerne skrive mere, men det kan jeg bare ikke finde tid til.

2011 var jeg til en masse gode ølsmagninger, og på en fantastisk øltur til Bamberg. Jeg håber også at kunne komme afsted på en øltur i år, men lad os nu se om det går :) Ølsmagninger skal der jo nok bliver masser af, og specielt glæder jeg mig naturligvis til Copenhagern Beer Celebration til maj.

Men lad os komme til øllet.
Jeg fik smagt på i alt 51 af årets juleøl, og her er de 3, som efter min mening var de bedste:
  1. Tsjeeses Kerstbier 2011 fra De Struise 
  2. Det var første gang jeg smagte denne åbenbart legendariske belgiske øl, og blev meget positivt overrasket.
  3. Ris A La Mále fra Mikkeller
    Hvem finder dog på at putte Ris a la Mande i øl? Wow, den var god.
  4. Carlsberg Christmas Ale 2011
    Uha, den store slemme kommercielle industri... Fantastisk øl :)
Her er de 3 bedste øl jeg smagte i hele 2011:
  1. Forårs Ale Fra Ribe Bryghus
  2. At putte whiskey i øl er lidt mystisk, men den smagte altså rigtigt godt.
  3. Rough Snuff fra Midtfyns Bryghus
  4. Den forbudte dans. Nå nej, det er noget andet... Ærgeligt nok fik jeg aldrig skrevet et blogindlæg om denne fantastiske øl.
  5. Lust fra Amager Bryghus
  6. Wow, det er en af de bedste danske øl jeg har smagt, og altså mit ølårs 3. bedste oplevelse.
Jeg synes at 2011 var et fantastisk ølår, så 2012 har noget at leve op til.
Om en uges tid fylder jeg 40 år, uha, og regner med at vi i den forbindelse skal have noget godt øl. Det bliver hårdt at fylde rundt, men forhåbentligt velsmagende.
Et nyt år venter :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar