17 december 2015

Årets Bedste Nye Øl på Højt Skummende

I dag udnævner en række danske ølblogge, hvad vi anser for Årets Bedste Nye Øl. Jeg har kigget lidt i mine øl-notater, så her får I min kåring. Jeg har smagt masser af øl i løbet af 2015, og har taget notater om 292 af dem. Af dem, har jeg skrevet anmeldelser af 85 her på bloggen. Det har været et år med rigtigt mange gode øl, men dem som jeg har vurderet højst, har været de kraftige mørke eller fadlagrede.

Årets Bedste Nye Øl på
Højt Skummende
Den bedste nye øl jeg har smagt i år, er Shadow Brew's Imperial Stout, brygget på Det Lille Bryggeri. Den sidder simpelthen lige i skabet.
Rent teknisk er den egentligt brygget i 2014, men en massiv øl som denne på 15,7%  alk skal ikke drikkes frisk, den bliver bedre af at blive gemt nogle år. Så jeg har ingen skrupler med at udnævne den til Årets Bedste Nye Øl. Super arbejde, og en god grund til at besøge bryggeriet, da det er det eneste sted den kan købes.

Jeg er også vældigt begejstret for øllene fra Rocket Brewing, og der er hele af 3 af dem, som jeg i år har givet en karakter på 9 ud af 10. Det er deres øl Going Home 4 Christmas, Monks on Mars, samt Sign of Life. Det er alle 3 rigtigt gode øl, som lige får lidt ekstra kant af den tørhed som brett gær kan give øl.

Der bliver brygget masser af spændende danske øl, og kommer stadigt flere til. Ja, det er dejligt at være øl-entusiast :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar