23 juni 2013

Duvel Triple Hop 2013

I 2012 udgaven af Duvel Triple Hop var der tørhumlet med Citra humle, og jeg syntes at det var en rigtig god øl. I 2013 udgaven har Duvel valgt at tørhumle med Sorachi Ace, og selvom jeg normalt rigtigt godt kan lide Sorachi Ace, synes jeg desværre ikke at 2013 udgaven er blevet ligeså god.

Duvel Tripel Hop 2013
Duvel Moortgart
Det er en flot øl, med et stort holdbart skum, men den er lige lidt lys i farven, sådan nærmest bleg gyldnen.
Aromaen er god, med duft af citron og korn, men jeg synes desværre ikke rigtigt at jeg kan duft noget af det eksotiske frugt som jeg forbinder med Sorachi Ace humlen. De 9,5% alc kan man godt lugte, men jeg synes samtidigt at det citron syrlige giver øllen en nærmest pilsner-agtig aroma.
Smagen er heldigvis rigtig god, med smag af korn, citrus, lidt melon og lidt af den frugt/blomme smag som man kender det fra belgiske øl. Eftersmagen er ikke specielt lang, men er ganske god, med en ok bitterhed og lidt alkohol sødme.
Alt i alt synes jeg at denne Duvel Tripel Hop 2013 er en ganske god øl, jeg blev bare lidt skuffet, da jeg var ret glad for 2012 udgaven. Jeg gav den en karakter på 7,5/10.

Jeg købte øllen hos Bjergtrolden i Roskilde, og der er vist ikke andet for, end at jeg må en tur derned igen. Jeg bliver da lige nødt til at smage denne Tripel Hop en gang mere, det kan jo være at den næste er bedre :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar