30 januar 2017

Blok Pilsner fra Indslev

Hvedeølsbryggeriet Indslev har special serien Ugly Duck, hvor de brygger humlede amerikanske øl, og i et års tid har de også haft serien 'Blok', som brygges til supermarkeder. I Blok serien er der en Hvede Stout, Spelt Bock, Hvedebryg og en Pilsner, og denne sidste har jeg fået foræret af min ven Hieu.

Blok Ufiltreret Pilsner fra Indslev Bryggeri
Blok Ufiltreret Pilsner
Indslev Bryggeri
Blok Pilsneren er en fin ufiltreret pilsner på de klassiske 4,6%, med en simpel etikette, eller
minimalistisk skulle man måske kalde den. Skummet er tæt og flødefarvet, men holder desværre ikke så længe.
Aromaen er forholdsvis frugt-syrlig, for en pilsner, men måske er det bare humlen som gør det, for der er en fin humleduft af citrus og melon. Der er også lidt duft af malt, men i smagen bliver det mere til lidt smag af hvedemalt. Der er en fin lav bitterhed og en udemærket humlesmag af citrus, hvilket næsten giver lidt syrlighed. Jeg kan ikke helt bestemme mig til, om dette er en fejl ved øllen, eller om det bare er humlen og frugtigheden som spiller mig et pus. Af en pilsner, har denne Blok en ganske fin mundfylde og en dejlig masse smag, uanset om det er med vilje eller den bare har gæret lidt for varmt.
Jeg synes at Blok Pilsner er dejligt smagfuld øl, men at den mangler noget af den friskhed jeg ønsker i en pilsner, så jeg giver den en samlet karakter på 6,5 ud af 10.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar