05 november 2014

King's County Brown Ale fra Nørrebro Bryghus

Nørrebro Bryghus brygger en række supermarkeds øl som er ganske gode, bla. deres  Bombay Pale Ale og denne King's County Brown Ale. Supermarkeds øllene bliver ikke brygget på Nørrebro, men derimod på deres bryggeri i Hedehusene.

King's County Brown Ale
Nørrebro Bryghus
King's County Brown Ale er en kastaniebrun Ale på 5,5% alk, med et tæt lysebrunt skum som holdt længe. Jeg synes at det er en ret flot øl, for jeg kan rigtigt godt lide den lille flaske som er præget med bryggeriets logo.
Aromaen er ganske fin og har duft af nødder, malt, samt en mild bitterhed i baggrunden hvor der er duft af græs, lidt blomster og en antydning af citrus. Man kan aldrig vide hvad man får i en Brown Ale, for de kan svinge fra øl med en kraftig duft af brændt malt og til øl som nærmest bare er brune IPA'er, men her synes jeg at der er ramt en meget fin mild mellemvej. I smagen er der både lidt brændt karamel, en fint krydret smag og en udemærket bitterhed, hvilket balanceres rigtigt godt til en øl som har en glimrende mundfylde, uden at være ekstrem i nogen retning. I den halvlange eftersmagen er der brændt karamel og en krydret smag, som giver en lækker bitterhed.
Jeg synes at King's County Brown Ale er en ganske glimrende Brown Ale, så jeg giver den en samlet karakter på 7,5 ud af 10.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar