15 september 2011

Øl i Torvehallerne i København

Jeg gik forleden en hurtig tur igennem de nyåbnede Torvehaller på Israels Plads i København. Jeg synes at det er et rigtigt fedt sted, og hvis jeg boede i nærheden ville jeg helt sikkert handle der (en gang imellem).

Der har været noget skriveri om at folk synes at varerne er for dyre og den slags, og det er rigtigt at det er produkter af en ordentlig kvalitet, og det koster altså penge. Netto forretninger har vi nok af overalt; hvor horderne af danske discount zombier kan købe deres udmarvede industri produkter...
Torvehallerne er et sted med rigtige slagtere, fiskehandlere, vin og cognac stader, bagere, og meget mere.

Da jeg gik og kiggede på de mange spændende varer tænkte jeg naturligvis på øl... hvem ville ikke det? For var der mon en god ølbiks gemt derinde. Men som Beerticker også har skrevet de sidste par dage, ak nej, der er ingen ølsteder... og dog... i det sidste lille hjørne var der opstillet et intermistisk salgssted, og her blev der faldbydt øl... ahh....

Der var en lille stand hvor man solgte øl fra Ølfabrikken. Og det er jo ikke så dårligt.
De havde Ølfabrikkens berømte dåseøl, som jeg synes er noget af det bedste industriøl man kan få i Danmark, og så lige et par gode ting. De havde nemlig Ølfabrikkens sagnomspundne Porter... massevis... Jeg tror at det må være fra Gourmetbryggeriets aller sidste brygning, som jo blev lavet i Baldersbrønde tilbage i marts. De havde også Gourmetbryggeriets Grain Barrel Stout 2006. Denne smagte jeg på årets ølfestival, og selvom jeg ikke syntes at den var så fantastisk som den burde have været (karakter 7 ud af 10), så glæder det mig meget, at jeg nu har en hel flaske for mig selv :)

Torvehallerne er klart et besøg værd... måske har de stadigt et par flasker tilbage :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar