31 juli 2016

Eight Blade Knife - Porter på Brus

Forleden var jeg en tur på Brus, hvor jeg smagte et par øl. Brus ejes jo af drengene bag To Øl, så de fleste øl på hanerne var fra To Øl, men der var også en øl enkelt brygget på stedet, nemlig porteren Eight Blade Knife.

Eight Blade Knife
Brus
Eight Blade Knife er en kaffesort porter på 8,8% alk, med et luftigt nøddebrunt skum. Aromaen er
ganske lækker, med duft af brændt malt og lidt lakrids. Det dufter som en tør Baltisk Porter. I smagen er der en tør sort smag af brændt malt, lakrids, en god bitterhed og lidt krydderier (fra malten). Jeg synes at Eight Blade Knife er en rigtig god solid porter, og selvom alkohol styrken er lidt højere end normalt, er der ikke nogen sødme som udvander smagen.
Jeg giver Eight Blade Knife en karakter på 8 ud af 10.

Jeg spiste sammen med fruen på Restaurant Spontan, som ligger inden i Brus, og det var en god oplevelse. Hvis jeg får tid og lejlighed til at skrive, får I i løbet af ugen en artikel om Spontan og om bryggeriet i Brus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar