27 juli 2014

Baladin Nazionale

Det italienske bryggeri Baladin forsøger, som jeg skrev i min anmeldelse af deres Super Bitter, at overgå til udelukkende at brygge med hjemme-dyrket korn. Nazionale er den første øl på vejen dertil, nemlig en øl udelukkende brygget med italienske råvarer.

Nazionale
Baladin
Det er en gylden Belgisk Ale på 6,5% alc, med et tæt hvidt skum som hurtigt forsvandt. Jeg kan vikeligt godt lide Baladins flasker, så selv om selve skriften/fonten på etiketten er lidt skør, synes jeg at det er en rigtigt flot øl.
Aromaen er frisk og lækker. Nazionale er en Ale, men den er brygget med coriander og bergamot, hvilket giver den en duft af frugt og krydderier, som minder meget om det friske fra en hvedeøl. Der er også duft af korn, belgisk gær, og en lav humlebitterhed med citrus og græs. Smagen er frisk og smagfuld, med en ganske god bitterhed, af en belgisk Ale type, hvor der er smag af citrus og endda lidt grape. Der er masse af frugtestere, som er med til at give en fin mundfornemmelse, og en halvlang eftersmag som er fint bitter.
Jeg synes at Nazionale er en ganske lækker øl, med både frugtsmag og en fin bitterhed, og giver den en karakter på 8,5 ud af 10.

Jeg synes at Baladin laver nogle friske og smagfulde øl, og glæder mig til at smage nogle flere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar