20 december 2020

Årets Danske Bryggeri 2020 på Højt Skummende

 

På denne 4. Advent, er det på tide at få kåret Årets Bedste Bryggeri på Højt Skummende.

Tilbage i februar var jeg til et arrangement på den hyggelige ølbar 1420. 1420 er en ølbar i belgisk stil, styret af den energiske belgiske kæmpe Dennis Vansant, som har fokus på syrlige øl. Denne dag kunne Dennis præsentere hele 25 forskellige øl fra det lille danske bryggeri BrygBrygBryg. Da jeg havde hørt meget godt om bryggeriet, var min plan at smage på så mange af øllene som muligt. Og det lykkedes ;) Det var nogle rigtigt lækre, syrlige, eksperimenterende, og spændende øl. Det var selvfølgeligt en bonus, at bryggerne var mødt op på dagen, for at kunne fortælle om deres øl.

For det nye spændende og vilde, og rigtigt velsmagende, kårer jeg BrygBrygBryg som Årets Bedste Bryggeri 2020 på Højt Skummende.


BrygBrygBryg på 1420


Som Årtiets Bedste Bryggeri på Højt Skummende, i anledning af bloggens 10 års jubilæum, bliver jeg nødt til at vælge en gammel kending. Man er vel fanboy. 

Årtiets Bedste Bryggeri på Højt Skummende, for utallige fantastiske øl, spændende eksperimenterende serier, sjove øl-arrangementer, og for bare at være nogle skønne mennesker, vælger jeg Amager Bryghus. Jeg håber at I fortsætter med at være skønne :)

Glædelig 4. Advent. Jeg håber at I alle, trods sygdom, restriktioner og dansk vejr, får en dejlig jul.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar