11 oktober 2016

Cowcatcher - APA fra ELB

Selv i England er ølrevoulutionen ved at finde fodfæste, og stadigt flere mikrobryggerier ser dagens lys. I Superbrugsen, af alle steder, har jeg fundet øl fra et af dem, det lille bryggeri East London Brewing. Bryggeriet blev startet i 2011 af ægteparret Stuart og Claire. og har nu 5 ansatte og 7 faste øl på repertoiret. Her får I en anmeldelse af deres Amerikanske Pale Ale med det fængende navn Cowcatcher.

Cowcatcher er en ravgylden Ale på 4,8% alk, med et luftigt flødefarvet skum som holder længe.
Cowcatcher fra East London Brewing
Cowcatcher
East London Brewing
Øllen er opkaldt efter kofangeren på gamle amerikanske damptog, en Cowcatcher. Tja, hvorfor skulle man ikke kunne opkalde en øl efter en ko-fanger.
I den udemærkede aroma er der lidt duft af malt, samt lidt humleduft af citrus og græs. Det dominerende i aromaen er dog en lidt sær frugtduft, som jeg ikke rigtigt kan placere. Denne fortsætter i selve smagen, men her er den heldigvis ikke så dominerende, og der er mere plads til humlesmagen af græs, gran og lidt grape. Bitterheden er ganske ok, af en Pale Ale,  og fortsætter i den udemærkede eftersmag.
Jeg synes at Cowcatcher er en fin øl, selvom den har en lidt sær humlesmag. Jeg giver den en samlet karakter på 7 ud af 10.

I Superbrugsen kunne man få 3 øl mere fra ELB, East London Brewing Company, og jeg tror da at jeg skal have dem i indkøbskurven, så man lige kan få smagt på sagerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar