08 september 2015

Håndbold VM fra Skagen Bryghus

Da VM i Håndbold for kvinder i år afholdes i Danmark, har Skagen Bryghus brygget en Håndboldøl. Jeg kan ikke lige gennemskue hvad forbindelsen er mellem Skagen, håndbold og øl, men jeg skal ikke klage. Hvis ellers øllen er i orden.

Håndbold VM fra Skagen Bryghus
Håndbold VM
Skagen Bryghus
Håndboldøllen er en kobberrød lagerøl, Skagen kalder det en rød pilsner, på 4,6% alk., med et flot luftigt skum som holdt længe. Etiketten er stereotypisk lyserød og lavet i bryggeriets sædvanlige lidt kluntede design.
I aromaen er der en fin duft af karamel, samt en mild bitterhed med citrus og græs. Det er ikke en sindsoprivende spændende aroma, men af en undergæret øl er den ganske udemærket. I smagen er der en tydelig smag af karamel, som i eftersmagen får en udemærket brændt smag. Bitterheden er ganske ok, igen i forhold til at dette er en Rød Pilsner, med smag af citrus og græs. I eftersmagen er bitterheden rigtig god, og spiller godt sammen med karamel smagen. Det er dog lidt som om øllen ikke rigtigt er hverken det ene eller det andet. Den er ikke bitter nok til at være interessant af den grund, og den er heller ikke letdrikkelig som en pilsner normalt er. Hverken fugl eller fisk.
Jeg vil mene at Håndboldøllen er en Classic Pilsner, men da det jo ikke er en rigtig øltype, er det jo fint nok at bryghuset kalder det for en Rød Pilsner. Noget skal barnet jo hedde.
Jeg bryder mig dog absolut ikke om at den skal være lyserød. Jeg håber ikke at kvindelige øldrikkere falder for den slags platheder.
Nå, men øllen som sådan er der intet galt med, andet end at den er lidt kedelig, så jeg giver den en samlet karakter på 6,5 ud af 10.

Jeg håber at Håndbold VM til december bliver mere interessant end denne øl. Måske bliver de mere interessante sammen :)

Øl:Håndbold VM
Bryggeri:Skagen Bryghus
Øltype:Classic
Alk.:4,6%
Købt:Fakta til 15,-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar