24 november 2012

Bøgedal 299 - flot balanceret Juleøl

Hos Bøgedal brygges øl med kompromiløs kvalitet. Det er smukke, smagfulde øl, i dejlig balance, og med blød drømmende smag. Øllene brygges af Casper Vorting, og opskrifterne laves af hans kone Gitte Holmboe.

Bøgedal No 299
Bøgedal 299 er en flot kaffesort Ale på 6,4% alc., med et lysebrunt luftigt skum, som hurtigt forsvandt. Den har en dejlig blid aroma, med duft af malt, sirup, og lidt krydret duft fra malten. Smagen er lidt mere kraftig, men stadig med den blide form for balance som kendetegner Bøgedals øl. I smagen er der brændt malt, og lidt krydret kanel og nelliker, som dog mest er at finde i eftersmagen, hvor der også er lidt lakrids. Sammen giver det en rigtig god fyldighed, og en fin lang eftersmag.
Jeg synes at Bøgedal 299 er en fantastisk god øl, og gav den en karakter på 9/10.

Den 8. december holder Bøgedal et julemarked på deres gård. Hvis jeg boede lidt tættere på ville jeg utroligt gerne have været forbi.
Jeg købte denne øl hos Bjergtrolden i Roskilde, hvor de har et fint udvalg af øl fra Bøgedal, men hos BarleyWine har de også flere af deres øl, inklusiv et par juleøl mere.

Jeg skriver ikke anmeldelser af alle øl jeg smager, men husk at på Højt Skummendes Facebookside, ligger jeg billeder at nogle af dem.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar