15 juli 2011

DAD Bad Craziness fra Ølfabrikken

Ølfabrikken bryggede i 2009 en Bad Craziness Beer til DAD i anledning af bandets 25 års jubilæum. DAD har jo mange fanatiske fans, så deres øl har fået en form for kult status.
Det er vist ikke mange øl som har sin egen fanside på Facebook :
http://da-dk.facebook.com/pages/D-A-D-Bad-Craziness-Beer/193138684910?sk=wall

Bad Craziness
Ølfabrikken
Jeg syntes at Ølfabrikkens normale dåse pilsner var ganske god, og så den som en slags forbillede for, hvor god en billig pilsner kan være. DAD øllen er også en pilsner, men er lidt stærkere, 5,2% mod 4,8% alc., og indeholder lidt hvedemalt.
Det er en strågul pilsner, med et tæt hvidt skum, som holder længe. Den har en ok pilsner aroma, med duft af korn og lidt humle.
Smagen er udemærket, med lidt sødme og lidt humle bitterhed. Jeg kan ikke rigtigt smage hvedemalten, med måske er det tilsat for at give øllen lidt fylde. Af en pilsner at være, har den en ganske ok halvlang eftersmag, med en udemærket bitterhed.
Samlet giver jeg Bad Craziness en karakter på 6/10.

Ja ja, så fik jeg smagt på DAD's jubilæum, og jeg siger tak til Morten for den gode øl :)
Det er syndt at Ølfabrikken er endt som industriøls-fabrik, efter at være startet som et af de første eksperimenterende danske mikro bryggerier, med bla. den fantastiske brygger Christian Skovdal Andersen i spidsen. Men vi har jo heldigvis masser af andre gode bryggerier, bla, Christans nye bryggeri Beer Here.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar