04 august 2022

Fruit of Empowerment på IPA dag 2022

I dag er det den årlige fejring af vores allesammens IPA, #ipaday. I dagens anledning får I derfor en anmeldelse af Fruit of Empowerment fra People Like Us.

People Like Us er jo et skønt projekt, hvor folk som er marginaliserede kan finde mening og fællesskab. Og så kommer der dejligt øl ud af det.

Fruit of Empowerment
People Like Us
FoE er en let uklar strågul IPA, med et luftigt hvidt skum. I aromaen er der en fin humleduft af citrus, græs og lidt ananas, og i selve smagen træder disse tydeligt frem, båret af en ganske god bitterhed. Der er lidt maltsmag, specielt i eftersmagen, til at give dybde.

Det er en rigtigt løkker forfriskende øl, og jeg synes at det er skønt at man kan få så meget frem i en øl på kun 5,1% alk. og til kun 30,- i COOP. For det, giver jeg den en karakter på 7,5 ud af 10.

Jeg synes, at brygmester Rune Lindgreen her har ramt bolden klokkeklart. Lækker øl.

Det er da hyggeligt med sådan en lille dag i IPA'ens tegn, så jeg har anmeldt en IPA her på bloggen hvert år de sidste 12 år.

Jeg håber at I havde en dejlig IPA dag i sommervarmen :)

People Like Us deltager forøvrigt i den store ølfestival Brewskival. Denne foregår i Helsingborg, som kun er 1,5 time fra København, d. 12.-13. august.

På Brewskival kommer der ca 100 forskellige bryggerier, her i blandt nogle af de højst ratede i verden. Jeg tager selv der over for at smage øl fra f.eks. Forager, 7vent Sun, Other Half, Cycle og Sour Cellars. Der kommer også en masse danske bryggerier, bl.a. Åben, Amager Bryghus og altså People Like Us. Det skal nok blive sjovt :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar