31 maj 2018

Forventninger til Ølfestivallen 2018



I dag starter Ølentusiasternes store Ølfestival i Lokomotivværkstedet. Over de næste 3 dage står glade mennesker klar til at servere smagsprøver på over 1.200 forskellige øl. Det er jo fantastisk.

Jeg plejer at kigge lidt på festivalguiden på forhånd, så jeg kan planlægge slagets gang, og finde ud af i hvilken retning jeg skal gå. Det har dog været lidt af en udfordring i år, da man ikke længere kan se selve guiden, men kun en hjemmeside hvor man må sidde og klikke sig igennem bryggerierne et af gangen. Men det har jeg så gjort, og her får i mine tanker om årets Ølfestival.

Dry & Bitter skal besøges. De er et af danmarks mest spændende bryggerier, og har stor success i udlandet. Jeg skal smage deres Mangalore, en syrlig øl med mango, samt double IPA'en Great Gig in the Sky. Hvis du ikke har smagt Raspvery, så vil jeg også varmt anbefale den, for det er en dejlig frisk hindbær fætter.

Festivallen håndbrygger stande har i år fået selskab af både Brewers Inc og Brewify, som begge tager de bedste hjemmebryggede øl de kan finde, og brygger dem i stor skala. Jeg har ofte fået nogle af Ølfestivallens bedste øl på håndbrygger standene, og jeg skal helt sikkert smage nogle stykker i år, bl.a. It Takes Two To Tango og Hipster Colada hos Herodes.

Det Lille Brygeri har som sædvanlig en utrolig masse spændende øl med, bl.a.Black Bremmel som jeg skrev en ølanmeldelse af i februar.
Hos Husbryggeriet Jacobsen har de faktisk også nogle interessante ting med, bl.a. deres Vienne Lager øl i 4 forskellige udgaver, tørhumlet med forskellige humler, samt både deres Porter, Yakima IPA og Semper Ardens Christmas, alle eftergæret med Brett. Det kunne da være sjovt at smage.
Sidste år havde Hoppe Beer nogle dejlige øl, så måske man også skulle slå et smut forbi ham.Og så skal der være tid til at besøge Bo hos Kvickly Allerøds stand. De har masse af spændende øl med, f.eks. fra Moderns Times, Nerdbrewing og Bøgedal.

Der er nok at se til på årets Ølfestival. Masser af øl der skal smages og bryggere at snakke med. Det skal nok blive en fest :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar