02 marts 2011

Afstemning om Årets Ølnyhed

Puha, februar var en hård måned.
Ølentusiasterne har lige afholdt afstemning om hvilken af 10 øl, som skal kåres til Årets Ølnyhed 2010. Jeg havde på forhånd ikke smagt en eneste af dem, så jeg har haft travlt med at skaffe og smage på øllene.

Det lykkedes mig 'kun' at smage 6 af de 10 øl. Her er de, med den karakter jeg gav hver.

  • Jacobsen, Pale Ale, 8/10
  • Thisted Bryghus, Black Ale, 9/10
  • Indslev Bryggeri, Hvede IPA, 7/10
  • Hornbeer, Hophorn, 3/10
  • Midtfyns Bryghus, Porter X, 7/10
  • Hornbeer, Winterporter, 8/10
Jeg synes, at mange af øllene var præget alt alt for meget humle. Specielt Hornbeers Hophorn synes jeg er en vanvittig øl, 135 IBU er alt for vildt til mine smagsløg. Jeg ville ikke bryde mig om det i en IPA, og i en porter er det bare tåbeligt. Den vinder garanteret afstemningen  hehe

En af de øl jeg ikke nåede at smage, var Midfyns Fishermans Ale. Jeg har dog heldigvis fået købt mig en flaske af den. Sidste udkald kan man sige, for Fødevarestyrelsen har lige 'forbudt' øllen. Øllen indeholder nemlig snus, og da det ikke er en fødevare mener Fødevarestyrelsen ikke at man må putte det i øl. Skrankepaver...

Jeg har indtil videre smags 21 øl i år. En af de bedste var Thisteds Black Ale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar