12 august 2012

Bitburger Premium Pils - 50 Øl

I Tivoli Biergarten fandt jeg en fantastisk pilsner fra 50 Øl Du Skal Smage Før Du Dør.  Der findes masser af kedelige tyske pilsnere, men der er også nogle virkeligt gode, og jeg giver Rolf Nielsen og Carsten Berthelsen ret i, at Bitburger Premium Pils hører til disse.

Premium Beer
Bitburger
Bitburger Premium er en klar hvidgul pilsner, med et tæt hvidt skum. Det er ikke ligefrem en flot øl, men aromaen syntes jeg til gengæld var rigtig god. Det var en frisk pilsner aroma, med duft af korn og en let syrlighed, som af ascorbinsyre. Det ville nu ligne et tysk bryggeri dårligt sådan at tilsætte ascorbinsyre, så syrligheden stammer måske nærmere fra humlen.
Smagen syntes jeg også var rigtig god, med en fin mundfornemmelse. Her var også en let syrlighed, og en god bitterhed, hvilket også var det dominerende i eftersmagen.
Jeg synes at Bitburger Premium Pils var en god frisk pilsner, men med en usædvanlig god mundfylde og en rigtig god bitterhed, og gav den en karakter på 7,5.

I '50 Øl Du Skal Smage Før Du Dør' er der mange forskellige slags øl, men dem jeg har smagt har alle været  rigtigt gode. Selv denne øl, som lignede en normal tysk industri pilsner, viste sig at være en formidabel pilsner. Forleden fandt jeg endnu en øl fra bogen, nemlig Theakston Old Peculiar, og den var ganske fantastisk. Anmeldelse følger :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar