29 oktober 2013

Konrads Stout - Lækker sag fra Lervig

Jeg blev meget positivt overrasket over Lervigs Rye IPA, så jeg var spændt på at smage denne Konrads Stout. Begge øl er købt på Systembolaget i Sverige, hvor de ofte har øl fra Lervig på programmet.

Konrads Stout er en flot kaffesort øl på 10,4% alc, med et tæt nødebrunt skum som holdt længe. Lervig
Konrad's Stout
Lervig Aktiebryggeri
kalder det en Russian Imperial Stout with Oatmeal, og det lyder jo ikke så ringe.
I aromaen er der duft af malt, lidt træ, noget brændt, vanilie, lidt kaffe og lidt lakrids. Det lyder måske en anelse anstrengt, men det er det slet ikke, for alle duftene spiller fint sammen og giver en rigtigt god fyldig aroma.
I smagen er der også en rigtigt skøn fylde, ikke mindst pga. havren, med smag af malt, kaffe, en balanceret smag af krydderier, samt en god bagvedliggende bitterhed, som specielt mærkes i den meget lange eftersmag. Det er en forholdsvis letdrikkelig øl, men med en dejligt kraftig eftersmag, med masser af den smag af brændt malt som en god porter skal have.
Jeg synes at Konrads Stout er en rigtig lækker øl, og jeg gav den en karakter på 9 ud af 10.

Jeg elsker en god Imperial Stout, eller kraftig Porter, som man kan sidde og nyde stille og roligt. Lad blot vinden tude, og grenene flyve, når blot jeg kan sidde stille her bag ruden, og nyde hele livet i et glas.
Højt Skum!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar